dinsdag 17 januari 2012

Traditie met een klein kadootje.....

Vandaag 17 januari 2012 is het al weer 9 jaar geleden dat mijn moeder is overleden. Sinds haar overlijden, ga ik op haar sterfdag, samen met mijn zussen, 's avonds gezellig uit eten. Dit is nu na 9 jaar echt een traditie geworden.

Mijn moeder is geboren op 20 juli 1928, een tijd waarin niet veel foto's werden gemaakt. Baby/kleuter foto's had ik dan ook niet van haar. Tot ik vorige week op de thee was bij een jongere zus van mijn moeder. Van haar mocht ik een klein fotoalbumpje meenemen, met daarin baby/kleuterfoto's van mijn moeder. Deze heb ik ingescand en opnieuw laten afdrukken.

Nu leek het mij leuk, om mijn andere zussen vanavond te verrassen met een foto van mijn moeder, toen ze net één jaar was. Echt een oude foto dus..... Ik heb er een kaartje van gemaakt en versierd met een kantje, touwtje en bloemetje.

Daarna heb ik aan de binnenkant de namen van mijn moeder, haar geboorte datum en de datum van de genomen foto geplaatst.

Als laatste een mooi papiertje om het kaartje met nog weer een touwtje en een hartje en klaar is het klein kadootje voor mijn zussen.......

Ik ben benieuwd naar hun ractie's als we vanavond in het restaurant zitten......

Groetjes en nog een gezellige middag,
José

PS. De foto's staan niet in de juiste volgorde, maar daar kan ik op dit moment niks aan doen. Ik heb nl. sinds kort, dat als ik een bericht maak met daarin een afbeelding, dat ik in mijn bericht niet meer de foto's zie staan, maar allemaal "abrakadabra-text". Pas als ik mijn bericht publiceer, komen de foto's te voorschijn. Heeft iemand hier ook last van of een oplossing? Ik hoor het graag.....

8 opmerkingen:

Anneke zei

Wat een superleuke herinnering José! En fijn om zo samen te komen met je zussen op deze dag. Leuk initiatief!

Miranda zei

Wat een mooi idee José. En ik ben ervan overtuigd dat je zussen hier blij mee zullen zijn.

Ws. staat in blogger je scherm op html. Bovenin zitten 2 tabjes (html en Nieuw bericht. Als je op nieuw bericht klikt heb je je scherm w.s weer goed....!

Judith zei

Ik denk dat ze vanavond een traan moeten wegpinken. Dit is een bijzonder cadeau voor je zussen, heel leuk gedaan. Zo kostbaar!

De tip van Miranda zou ik je ook willen geven. Hopelijk lukt het!

Een heel fijne avond,
groetjes, Judith

hokje zei

Wat een prachtig kadootje voor je zussen; een dierbare foto, die vast een heel mooi plaatsje gaat krijgen!

Fijne avond. Lieve groet, Miranda

Met Brocant Label zei

Wat een prachtige foto van je moeder en zo mooi zoals je dit nu voor je zussen heb gemaakt.

Lieve groet,
Yvonne

What's in a day zei

Wat een lief gebaar Jose, dit zullen ze zeker waarderen en het ziet er zo mooi uit.
Geniet jij maar lekker van je etentje.

Lieve groetjes,
♥Eefie

Martine zei

Hoi José, Is het echt al weer 9 jaar geleden dat je moeder is overleden? Wat gaat de tijd toch snel. Wat een leuk idee om deze prachtige foto voor je zussen af te laten drukken, ze zijn er vast harstikke blij mee! Het ziet er geweldig uit!
groetjes, Martine

bleudelavandou zei

Wat een bijzonder mooi cadeau, je zussen zullen hier heel blij mee zijn.

Geniet van jullie samenzijn.

Liefs
marieke